Tuesday, April 5, 2011

Alhamdulillah ;)

Assalamualaikum w.b.t

Hello Friends <3 Lama aten tak updated kan, haa tu lahh. 2 minggu ni memang busy.. Hari ni selasa kan :D Haa tengok, hari pun lupa kot. Huhu Sabtu kelmarin aten balik kampung di Kedah.. Tak balik lagi tahun ni. So memandangkan Aboh dah cuti seminggu tuu, kami balik ler kampung halaman ye ;)

Plan balik malam hari Jumaat. Tapi tak jadi, balik Petang Sabtu sebab pagi Sabtu adikdik aten ada Sports. Sekolah Agama punya ye.. Tapi aten tak pergi tgk punn, apa punya kakak lah kan, tak pergi support adik.. Tapi ada sebab aten tak pergi, nak kemas pakaian and siap2 dulu. Kalau tak, nanti lambat and Abah marah lah kan.. Bukan aten tak tau kan, haa pasal tu tak boleh nak dtg tgk adikdik saya tu bersukan :) Tapi Gayah and Ya Athirah ada kankan.. Ibu ada ambil gambar korang bedua okay.. Hahaa <3

Seronok balik Kampung ;) Jumpa Opah Siah.. Sesampai je kami sefamily dekat depan pimtu rumah Opah tu.. Ponn ponn lah bunyi kereta tuu. Hehehe and masa aten ngan ibu nak ambil bagbag masuk dalam rumah, aten terdengar Opah cakap kat Abah 'Brpa taun dah tak balik umah ni, mak nak mati dah ni' Huhuhu bukan taknak balik Opahh, Abah memang takda cuti panjang Opah.. Nak kata cuti pendek punn entah lah kan Opah kan. Huhu InsyaAllah lepas ni kami sefamily balik ler lagi ye Opah ;) Saranghae Opahh.

Peristiwa yg buat aku hilang mood ! Kalut nak balik, yang adik aku Awi tu pun kalut nak main game yg ada dekat C3 tu, haa ttba duit yg makngah bg tu hilang. Baru sedar hilang masa dah sampai rumah Cikjah di Parit Buntar. Haa memang masam mencuka aku lahh. Nasib boleh cooldown. Aku rasa mesti jatuh masa kelam nak ambil PHONE and bg dekat Awi.. Huuu nasib baik RM5 je kawan.. Kalau RM10 yg Opah bg tu? Haa menangeh kann. Menyesal tak jaga elokelok ;(

Sebelum balik kampung, Jumaat ada furniture baru Aboh beli kat ibu ;) Saya suka, hahaha. Dapat jugak akhirnya ibu tu nak merasa TV and Perabot baru kan.. Alhamdulillah rezeki. Shuhhhh diamdiam. Okay chingu ;)

Okay harini aten tak pergi tuition MM, sebab? Haa memang malas, hehehe. Esok pun tak g. Esok bukan malas okay. Esok aten ada lawan BOLA JARING di Convent Bt Gajah. Doakan team aten okayy ;) Saranghae nomunomunomu.

Sekali lagi, ALHAMDULILLAH berkat usaha dan doa parents. Results Ujian Selaras 1 saya lulus ;) No fail. Ada A+A-.. Hehe saya tak sangka Account saya A+ youuu ;) Opsssyyy paparazzi jgn tulis, saya bukan nak Belagak Pandai. Tapi saya bangga sebab saya USAHA LEBIH ;) Kalau saya meniru takda nya saya nak cakap saya bangga, sebab MENIRU kan? Itu jangan bangga tapi banggang boleh. Hahaha. InsyaAllah Mid-term nanti kita kekal kan A and tambah kan A, okay 4SCIENCE2? Hwaiting ahhh. Pray for us okay Chingu ;) SH nomunomunomu.

Tadi kelas Agama, erm 'Kau tak ingat mati ke?' Haa ustazah saya cakap, kamu semua ingatingat lah mati wahai umat ISLAM. Kita tak tau bila kita mati :( Tersentuh aten masa ustazah cakap tuu. Rasa banyak dosa yang perlu aten minta ampun dekat Dia.. Hurm idontknowwhattosay. Its to privacy kankan.. Syukur sangat dgn apa yg Dia dah bg dekat family aten sekarang ni. Ingat Chingu, walau besar mana pun ribut taufan yang Tuhan turunkan untuk kita, ingtalha Dia bukan nak menyeksa. Walaupun Tuhan tak turunkan rezeki yang kita mahu kita kena ingat Dian nak menguji kesabaran kita dan taknak kita jauhkan diri kita daripada-Nya. Okay ;)

*Erm, okay check it out dulu. Nak ready untuk esok. Kasut takde lagi ;(( Mana ni.. Macam mana ni.. Ya Allah. Saranghae Heechul <3

**Maaf kalau saya berkasar atau prasangka dengan korang yang terasa okay, kekadang bukan niat aten. Aten tak pernah lepas buat dosa. Ingat tu GOMAWO.

***Friends, sedekahkan Al-fatihah untuk Arwah Tok Nabila(Gayah) yang baru meninggal pukul 12pagi Selasa 4/5/2011. Semoga rohnya ditempatkan dengan orangorang yang beriman. Amin.. Takziah Gayah. Aku sayang kau ;(

No comments:

Post a Comment